بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گیت کنترل تردد تمام قد و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید

گیت کنترل تردد تمام قد و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید

یکی از اصول هر سازمان، شرکت و هر مکانی که ورود و خروج افراد با آن‌ها صورت می‌گیرد، برقراری نظم و امنیت است. در این خصوص، واژه امنیت و پیگیری انجام آن، از اولویت‌های اصلی هر مکانی به شمار می‌رود؛ زیرا بدون آن امکان وقوع هر حادثه ناخوشایندی وجود خواهد داشت، اما مسئله حفظ امنیت از نقطه ورود به هر مکانی شروع می‌شود؛ به همین دلیل است که مکان‌هایی مانند شرکت‌ها، سازمان‌ها و اماکن پرتردد مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و ادارات دولتی، به انواع و اقسام دستگاه‌ها و ابزارهای امنیتی مجهز شده تا امنیت آن بخش را تامین کنند. علاوه بر دستگاه‌های مخصوص اسکن و ورود و خروج، این روزها گیت‌های کنترل ورود و خروج افراد، اهمیتی دوچندان پیدا کرده اند. در این مطلب قصد داریم تا به تعریفی از گیت‌ کنترل تردد تمام قد پرداخته و سپس درخصوص ویژگی‌ها، مزایا و کاربری‌های آن، توضیحاتی ارائه داده و در نهایت، به گستره قیمتی آن نیز اشاره‌ای داشته باشیم.

گیت کنترل تردد تمام قد چیست؟

گیت کنترل تردد تمام قد (Full Height)، از انواع گیت‌هایی است که ارتفاع زیادی دارد. این ارتفاع زیاد به منظور جلوگیری از ورود افراد و احیاناً پریدن آن‌ها به سمت دیگر گیت، کاربرد دارد. واژه گیت (Gate) در زبان انگلیسی، به معنای دروازه است، علاوه بر گیت کنترل تمام قد، انواع مختلف دیگری از گیت وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گیت شیشه ای، گیت سویینگ، گیت گیت اهرمی، گیت نفر رو، گیت مترویی و گیت باشگاهی اشاره کرد، اما گیت‌های کنترل تمام قد، در مکان‌هایی که تردد افراد و حضور جمعیت قابل توجه و زیاد بوده، نصب می شوند. ارتفاع زیاد، از جمله شاخصه‌های اصلی گیت‌های کنترل تمام قد بوده که در این مورد به بیش از 2 متر می رسد.

 گیت کنترل تمام قد در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

هرچند برقراری نظم و امنیت، در تمامی شرکت‌ها و مراکز از اهمیت ویژه و حیاتی برخوردار است، اما این امر در مکان‌ها و بخش‌های شلوغ و پرتردد، با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال می‌شود؛ زیرا آمار و میزان تردد افراد در این مکان‌ها، نرخ قابل توجهی را به خود اختصاص داده که این موضوع باعث می‌شود تا نیاز به کنترل، پیگیری، نظم بخشیدن و زیر نظر داشتن رفتارها و احیاناً موارد مشکوک و خطرناک، بیش از پیش احساس شده و مدنظر قرار گیرد؛ این بدان معنی است که مدیریت و کنترل رفت و آمد افراد و حفظ حریم شخصی در مناطق شلوغ و پرتردد، به وسیله گیت‌های کنترل تمام قد باید صورت پذیرد به همین دلیل، گیت‌های کنترل تمام قد، در مکان‌های ذیل کاربرد داشته و نصب می شوند:

  • ایستگاه اتوبوس
  • ایستگاه مترو
  • ایستگاه راه آهن
  • پایانه‌های حمل و نقل شهری
  • مکان‌های ورزشی مانند استادیوم
  • باشگاه ورزشی و استخر
  • شهربازی
  • سینما
  • موزه
  • مجموعه‌های تفریحی
  • موسسات تحقیقاتی
  • بانک‌ها
  • مراکز تجاری
  • نهادها و سازمان‌های دولتی
  • کارخانجات
  • فرودگاه‌ها
  • بندرگاه‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • وزارتخانه‌ها
  • سفارت خانه‌ها
  • پایگاه‌های نظامی
  • پادگان‌ها
  • زندان‌ها
  • شرکت‌های با تعداد پرسنل بالا

مزایای گیت تمام قد

گیت‌های کنترل تردد تمام قد، از مزایای ویژه‌ای بهره می‌برند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

برقراری امنیت

اصلی‌ترین موردی که از نصب گیت‌ کنترل تردد تمام قد انتظار می‌رود، برقراری امنیت است؛ چون این گیت‌ طراحی ویژه‌ای داشته و این موضوع به افراد و نیروهای امنیتی این امکان را می‌دهد که به راحتی تمامی افراد را زیر نظر داشته باشند.

ایجاد نظم و ترتیب

از آن‌جایی که نیاز است تا در مکان‌های شلوغ و پرتردد، کنترل بر روی افراد حاضر، به بهترین نحو انجام گیرد، گیت‌های کنترل تردد تمام قد، در این خصوص کاربرد مهم و تاثیرگذار خود را نشان می‌دهند، به عنوان مثال، در برخی موارد جهت نیاز به احراز هویت اشخاص و صدور مجوز برای آن‌ها، مامورین امنیتی باید افراد را با دقت بیشتری بررسی کرده و زیر نظر بگیرند.

احترام برای مراجعین و ارباب رجوع

به طور حتم، مقوله کار حرفه‌ای و احترام، از جمله نیازها و البته اساس‌های هر سازمان، اداره و مکان عمومی محسوب می‌شود، بنابراین گیت‌های کنترل تردد در این خصوص، با نظم بخشیدن به حضور مراجعین، نظم و ترتیب ویژه‌ای برقرار می‌کنند.

امکان ورود ویژه افراد

گیت‌های کنترل تردد تمام قد می‌توانند این مزیت را ارائه بدهند که سیستم تردد شخص با سیستم کنترل دسترسی، ادغام گردد. این مورد باعث می‌شود تا از ورود غیرمجاز جهت کسانی که هویت آن‌ها در دستگاه‌های کنترلی و سیستم‌های مربوطه، ثبت نشده است، جلوگیری شود.

شمارش

این امکان وجود دارد که گیت‌ها تعداد افراد ورودی را شمارش کنند. این مورد در برخی از مکان‌ها مانند شهربازی، کاربرد دارد.

گیت‌های کنترل تردد تمام قد چه مدل‌هایی دارند؟

در خصوص گیت‌های کنترل تردد، خوشبختانه تنوع قابل توجهی وجود داشته و این موضوع باعث شده تا سازمان‌ها، ادارات و مراکز مختلف، بنابر نیاز خود به تهیه یکی از این گیت‌های کنترل تردد اقدام کنند. به طور کلی، گیت‌های کنترل تردد به دو نوع تک محوره و دو محوره تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم:

گیت‌های کنترل تردد تک محوره

این گیت کنترل تردد، از ویژگی‌هایی مانند بدنه مقاوم و ضدآب بودن سود برده و مشتریان این نوع گیت، سازمان‌ها و مراکزی بوده که نیاز دارند تا گیت در خارج از محیط مجموعه، نصب شود.

طراحی گیت به صورت حرفه‌ای انجام شده و شکلی قفس مانند دارد که می‌تواند به عنوان مانعی محکم در نظر گرفته شود. این موضوع برای اماکنی که به ضریب امنیت بالایی نیاز دارند، گزینه‌ای ایده آل است. مشتریان و کاربران گیت کنترل تردد تک محوره، سفارتخانه‌ها، مراکز نظامی، زندان‌ها، ورزشگاه‌ها و مراکز پرتردد و مهم هستند؛ علاوه بر ضد آب بودن، این گیت از ویژگی‌هایی مانند چراغ LED، حالت عبور اضطراری و عملکرد دو طرفه سود می‌برد.

 گیت‌های کنترل تردد دو محوره

مانند گیت تک محوره، مدل دو محوره نیز ضدآب است و این موضوع باعث شده تا استفاده آن در فضاهای باز توجیه پذیر باشد. این گیت مدرن و به روز نیز، از شکل قفسه‌ای سود برده و در مراکزی مانند سفارتخانه‌ها، مراکز نظامی، زندان‌ها، ورزشگاه‌ها و بخش‌های مهم و پرتردد استفاده می‌شود. همانند گیت تک محوره، مدل دو محوره نیز به لامپ LED، حالت عبور اضطراری و عملکرد دو طرفه مجهز شده است.

گیت‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، به واقع از انواع مدرن و مقاوم محسوب شده که باتوجه به بدنه مقاوم و ساخته شده از استیل و ارتفاع مناسب، در انواع محیط باز و بسته قابل استفاده هستند، ضمن اینکه برخورداری از استانداردهای اروپایی و آمریکایی، ضریب اطمینان این گیت‌ها را افزایش داده است، علاوه بر این، برای کنترل تردد افراد، انواع دستگاه‌های کنترل و سیستم‌های دسترسی، حضور و غیاب، می‌توانند به این گیت‌ها متصل شده و قابل استفاده باشند، بنابراین این امکان وجود دارد تا پس از احراز هویت افراد، گیت باز و سپس بسته شود. فرامین باز و بسته شدن پره‌های گیت، توسط دستگاه حضور و غیاب و یا اکسس کنترل صورت می گیرد.

جمع بندی

باتوجه به آنچه که در ابتدای مطلب عنوان شد، این روزها، واژه امنیت و تحقق بخشیدن به آن، از جمله نیازهای اساسی و اصلی هر سازمان، اداره و مرکزی بوده که تردد افراد در ساعات روز قابل توجه است و بررسی هویت آن‌ها و زیر نظر داشتن حرکات آنان، امری مهم و حیاتی جلوه می‌کند. گیت‌های کنترل تردد تمام قد، به همین منظور در انواع مختلف و کاربری‌های گوناگون، می‌توانند نظر کارفرمایان مشکل پسند و سخت‌گیر را تامین کرده تا درخصوص تامین امنیت بنگاه‌های کاری خود، حرفه‌ای‌ترین و بهترین مدل ممکن را باتوجه به کاربری مربوط به سازمان و یا مرکز، انتخاب کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده