مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا تجهیزات کنترل تردد خودرو باعث برقراری امنیت سازمان ها می شود؟

آیا تجهیزات کنترل تردد خودرو باعث برقراری امنیت سازمان ها می شود؟

آیا مایل هستید در 24 ساعت شبانه روز ورود و خروج خودروها را در پارکینگ سازمان، مجتمع مسکونی و یا کارخانه خود مدیریت کنید؟ آیا هزینه پرداخت حقوق نگهبان‌های گیت‌ها در شیفت‌های مختلف بار مالی زیادی به شما تحمیل می کند؟ و آیا ...؟ با ما همراه شوید تا با تجهیزات کنترل تردد خودرو، آشنایی بیشتری پیدا کنید.

معرفی سیستم کنترل تردد خودرو

در دنیای امروز، زمان از مقوله‌های مدیریتی مهمی به شمار می آید که یکی از فاکتور های اصلی در انجام بهینه کار‌ها است. یکی از ابزارهای مدیریت زمان و کاهش هزینه در پارکینگ‌ها و همین طور پایش رفت و آمد‌ها استفاده از تجهیزات کنترل تردد خودرو در ورودی‌ها و خروجی های این اماکن است.

استفاده از روش‌های قدیمی که متکی بر توان اپراتور ناظر، ثبت و یادداشت مشخصات خودرو و ساعت ورود و خروج توسط وی و در نهایت صدور قبض بود، پروسه‌ای زمان‌گیر و همراه با خطا به خصوص در ساعات پیک مراجعه به پارکینگ بود.

امروزه به کمک سیستم RFID یا radio frequency identification (سیستم شناسایی به کمک امواج رادیویی) و بدون نیاز به اپراتور، همه ی موارد بالا در رایانه ثبت می‌شود و با آنالیز داده ها، اطلاعات متنوع زیادی قابل دسترسی خواهد بود.

نحوه عملکرد سیستم به این صورت است که یک ریدر (reader) به صورت ثابت در مکان ورودی یا خروجی پارکینگ نصب می‌شود. برچسب هایی (tag) هم که حاوی اطلاعات خودرو هستند، روی شیشه خودورو نصب می شوند. به محض این که خودور در معرض محدوده آنتن ریدر قرار می گیرد، سیگنال‌های اطلاعات خودرو به ریدر ارسال می شوند و بر اساس اطلاعات از پیش ثبت شده خودرو، اجازه باز شدن مانع راهبند از کامپیوتر پردازنده صادر می‌شود و خودرو از گیت عبور می کند.

البته در این سیستم میدان برد آنتن UHF ریدر تا 12 متر می باشد که در شعاع این فاصله، جریان اطلاعات بین خودرو و پردازنده رایانه‌ای بر قرار می‌شود و تا رسیدن خودرو به مانع راهبند، زمان کافی برای شناسایی و دستور باز شدن گیت وجود خواهد داشت. فناوری سیستم فوق، با تفاوت هایی در گذرگاه‌های اخذ عوارض الکترونیکی نیز به کار برده می‌شود.

البته صورت دیگری از این سیستم از قبل‌ در دسترس بود. به این شکل که ریدر در ارتفاع پایین و در دسترس راننده خودرو نصب می‌شود و ارائه اطلاعات خودرو توسط کارتی (transponder) که در اختیار راننده قرار دارد، از طریق نزدیک کردن به فاصله ی 3 تا 5 سانتی متری ریدر، انجام می‌شود. در موارد ذکر شده ورود خودروهای متفرقه به هیچ وجه امکان پذیر نبوده و امنیت رفت و آمد به درستی پایش می‌شود. درست شبیه به کلید‌های الکترونیکی برای باز کردن درِ اتاق‌ها در بعضی هتل ها.

مزایای سیستم کنترل تردد خودرو

استفاده از سیستم کنترل تردد اتومبیل RFID می تواند برای سازمان‌ها و اماکن مختلف مزایای متفاوتی داشته باشد. مزایای این فناوری به صورت خلاصه عبارت اند از:

  • سرعت بالا
  • چند منظوره و با امکان ارائه در قالب‌های متنوع
  • کاهش نیاز به نیروی انسانی
  • دقت بالا
  • امکان خوانش یا اسکن چندگانه در یک زمان

انواع تجهیزات کنترل تردد خودرو

محصولات مخصوص کنترل تردد اتومبیل شرکت تایگر عبارت اند از:

 راهبند (barrier)

از دیگر تجهیزات سیستم تردد خودروها، راهبند است. یک راهبند مناسب باید در شرایط بدآب و هوایی کارکرد خود را حفظ کند و بازوی آن از مقاومت کافی برخوردار باشد. راهبندها انواع مختلفی دارند که می توان به راهبندهای متداول کنترل شونده توسط اوپراتور، راهبندهای کنترل شونده توسط راننده با ریموت کنترل و راهبندهای متصل به سایر تجهیزات، مثلا دوربین پلاک خوان یا سیستم RFID اشاره کرد.

 دوربین پلاک خوان خودرو

اساساً فلسفه نصب پلاک‌های شناسایی بر روی خودروها شناسایی و رهگیری خودرو در بعضی مواقع لازم است. پلاک خوردو معرفی کننده اطلاعات صاحب خودرو نیز می باشد. در موارد امنیتی و یا نقض قوانین راهنمایی و رانندگی با اسکن یا عکس برداری از پلاک، اطلاعات خودرو از دیتابیس رایانه استخراج می‌شود و در دسترس اپراتور قرار می گیرد.

معمولاً دروبین‌های پلاک خوان به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات کنترل تردد اتومبیل ها به دو منظور در پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. یکی برای آرشیو پلاک ها و اطلاعات لینک شده به پلاک های ورودی به محل جهت شناسایی آسان در موارد امنیتی و دیگری برای محاسبه مدت زمان استقرار خودرو جهت محاسبه هزینه پارکینگ یا سایر خدمات مانند هزینه شستشوی ماشین در کارواش.

دوربین‌های پلاک خوان باید کیفیت تصویر برداری با رزولوشن بالا داشته باشند تا عکس گرفته شده کیفیت بالایی داشته باشد و در صورت نیاز امکان زوم مناسبی در عکس فراهم باشد، همچنین به سیستم دید در شب مجهز باشند تا در مکان‌های با نور محدود، کیفیت تصویر افت نداشته باشد. توانایی نرم افزاری تشخیص کادر پلاک (plate recognition) کمک می کند تا از فاصله‌های دورتر هم دوربین قادر به خواندن و عکسبرداری پلاک باشد.

آنتن برد‌ بلند UHF

این آنتن های خوانش‌گر، برای تشخیص برچسب ها و کارت های شناسایی تعبیه می شوند که قابلیت دریافت امواج رادیویی از تگ‌ها یا کارت‌ها را از فواصل حدود 12 متری را دارا می باشند. این آنتن‌ها در مقابل شرایط جوی مختلف مقاوم هستند و معمولا در ارتفاع بالاتری از گیت‌های ورودی نصب می شوند تا بتوان از حداکثر برد آن‌ها استفاده کرد.

ریدر رومیزی

ریدرهای رومیزی از همان فناوری آنتن‌های برد بلند استفاده می‌کنند و تنها تفاوت آن‌ها در میزان برد خوانش آن ها است. این ابزار از فاصله نزدیک قادر به تشخیص و خواندن کارت‌های بدون تماس هستند، بنابراین این دستگاه باید در ارتفاع مناسبی برای در دسترس بودن راننده خودرو قرار گیرد و به همین علت به آن‌ها ریدر رومیزی اطلاق می‌شود.

برچسب‌ها و کارت های UHF

تگ‌ها معمولاً روی شیشه جلو یا پشت آینه وسط خودرو نصب می شوند و از فاصله 6 متری با ریدر برد بلند ارتباط برقرار کرده و تبادل اطلاعات می‌کنند. سیگنال‌های ارسالی آنالیز شده و اجازه عبور خودرو صادر می‌شود. فناوری به کار گرفته شده در کارت‌ها هم مانند برچسب‌ها یا تگ‌ها می‌باشد و در دو نوع برد کوتاه و برد بلند قابل استفاده هستند.

سیستم‌های پارکینگ تایگر

گروه طراحی مهندسی تایگر، یکی از حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین گروه‌های فعال در زمینه سیستم‌های ورود و خروج افراد است که محصولات متنوعی در این زمینه طراحی و تولید نموده و با بهترین کیفیت و بهترین قیمت‌ها، در حال ارائه خدمات در این زمینه است. محصولات متنوع این مجموعه شامل انواع اتوماسیون باشگاهی، مدارس و پارکینگ و... همچنین انواع گیت کنترل تردد، انواع دستگاه حضور و غیاب، انواع تجهیزات کنترل و بازرسی، نرم افزارهای حضور و غیاب و اتوماسیون دستمزد و نظایر این‌ها است. گروه طراحی مهندسی تایگر از سال 1378 در این عرصه فعال است و بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌ها را با زیباترین ظاهر، ارائه می کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده